vineri, 9 mai 2008

Ce relatii sa dezvolti la locul de munca?

In functie de mediul in care iti desfasori activitatea poti sa fii mai mult sau mai putin cunoscut in compania in care lucrezi. In general acest lucru depinde de comportamentul si metoda de abordare care iti sunt caracteristice. Nu in toate cazurile relatiile de la birou sunt asa cum ar trebui, adica colaborarea dintre colegi nu duce la rezultate pozitive pentru companie. De multe ori angajatorii sunt pusi in situatia in care sunt nevoiti sa renunte la anumiti angajati pentru a exista o mai buna cooperare intre angajati.

Recomandat este sa se dezvolte relatii doar de colegialitate. Acest lucru poate asigura o cooperare buna si un risc mai mic de aparitie a unor conflicte care nu sunt bine venite in companie.

In ce consta o relatie de colegialtate?

Acest tip de relatii nu au nicio legatura cu viata personala a indivizilor respectivi. Singurele lucruri pe care colegii le au in comun sunt problemele aparute la locul de munca si solutionarea lor. Avantajul este ca angajatii se pot concentra mai bine asupra sarcinilor pe care le au si pe parcursul derularii programului de munca sunt axati doar pe o buna colaborare.

Sunt cazuri in care colegii de serviciu leaga adevarate prieteni. Nu este un lucru rau insa trebuie sa se tina cont de faptul ca seful apreciaza rezultatele, nu relatiile dintre angajati.

Crearea unui cuplu si mentinerea lui in cazul in care cei doi sunt colegi de munca poate suferii din cauza acestui lucru.

Toate realizarile celor implicati in relatia respectiva vor fii puse pe seama intelegerii dintre cei doi sau dimpotriva, insuccesele vor fii cauze ale unor presupuse discutii sau conflicte intre cei doi.

Unele companii au proporia politica prin care relatiile in cadrul acestora sunt interzise. Probabil este o masura putin cam drastica daca ne gandim ca vorbim despre persoane mature si nu despre adolescenti. Drastica sau nu, aceasta decizie este benefica pentru dezvoltarea companiei si pentru o buna colaborare intre colegi.

La urma urmei cel mai mult conteaza sa iti indeplinesti cu succes fiecare sarcina si sa inveti sa-ti privesti colegii ca pe niste prieteni cu care impartasesti problemele, satisfactiile si dezamagirile de la locul de munca.

Niciun comentariu: