marți, 20 mai 2008

Ce sa faci la locul de munca si ce sa nu faci!

In functie de institutia in care lucrezi si postul pe care il ocupi, trebuie sa ai un anumit comportament care sa corespunda cu cerintele superiorilor tai.

Asta nu inseamna ca trebuie sa iti schimbi comportamentul 100% doar ca sa te poti integra in grup, trebuie doar sa scoti mai mult la iveala acea latura a caracterului tau care crezi ca poate fii acceptata de cei cu care lucrezi.

Este bine sa fii original sau cel putin sa lasi aceasta impresie.

In ceea ce privest munca la birou exista o serie de aspecte care tin de educatie si bun simt. Aceste lucruri te pot ridica in ochii colegilor sau pot reprezenta un punct in minus in cazul in care o dai in bara.

De obicei fiecare institutie are regulile ei, mai mult sau mai putin respectate dar care ofera superiorilor ocazia sa faca o diferenta clara intre angajati. Daca vrei sa te numeri printre angajatii apreciati de sefi si de colegi, noi te ajutam cu cateva sfaturi:

- Daca esti fumator si in incaperea in care lucrezi nu se fumeaza, ar fi bine sa nu fii primul care aprinde o tigara in acea incapere. Poate printre colegii tai se numara si persoane care nu au acest obicei si cu siguranta nu le-ar face placere sa devina fumatori pasivi. Daca acest lucru nu te face sa renunti definitiv, cauta un loc special amenajat in care sa nu deranjezi pe nimeni.

- Nu incerca sa iesi in evidenta daca nu ai motiv. Sunt persoane carora pur si simplu le place sa fie in centrul atentiei si ar face orice sa le reuseasca cat mai bine. Daca te numeri printre aceste persoane ar fi bine sa renunti. Sunt putini oamenii care apreciaza mandria si detesta modestia. Cel mai bine este sa-i lasi pe altii sa te aprecieze, nu sa le impui acest lucru. Daca vei fi in centrul atentiei ar fi bine sa fii din cauza unor rezultate bune la locul de munca, nu a vestimentatiei, comportamentului neadecvat etc.

- Nu te ferii de responsabilitati! daca iti asumi o responsabilitate o sa ai doar de castigat (in cazul in care iti indeplinesti sarcina asa cum trebuie). Multe persoane evita sa preia o sarcina iar acest lucru este cu siguranta un dezavantaj. Ferindu-te de responsapilitati dai dovada de incapabilitate si nu o sa poti avansa cu succes. Daca ti-e teama sa nu gresesti, poti sa incepi cu lucruri mai usoare,astfel chiar daca vei gresi, nu va fii o mare problema.

Daca ti se ofera o responsabilitate si nu te consideri in masura sa o indeplinesti ai doua variante: iti convingi seful ca nu poti face lucrul respectiv din X motiv sau ai de invatat, te documentezi si astfel vei da dovada de constinciozitate. Preferabil este sa alegi ultima varianta.

- Ia decizii corecte!

Cand iei o decizie importanta e bina sa o analizezi din toate punctele de vedere,asta nu inseamna ca trebuie sa faci o analiza exagerata care nu va face altceva decat sa te dezorienteze si mai mult.


In general este foarte important sa iti respecti comunitetea in care lucrezi si sa iei de fiecare data deciziile cele mai bune pentru tine si cei din jurul tau.

Niciun comentariu: